Hallonbuskar

    Det är i början av februari och solens första strålar har gett oss en föraning om vad som väntar oss längst in i juni. Jag minns hur hallonbuskarna vajjade i vindtaget av barnfötter som lyfte från marken när farmor ropade inifrån köket. Det var en Aspuddensommar i aprilfärger och de sista flyttfåglarna lämnade södern för att häcka i Ljusnans stilla forsande vattedrag. Den brusande vattenytan ringades av kilstenarna jag och min syster kastade mot tusenbröderna i det söta och buteljbruna vattnet. Min lillebror och jag stod vid foten av det väldiga äppelträdet som sträckte sina toppar mot guds fingrar bland molnen - jag satte mina handflator mot sensommarsolen och slöt ögonen.
    Nu står jag här igen vid äppelträdet som blommade och känner hur gråten pressar bakom ögonen. Det är en överväldigande känsla av att allt och inget försvinner. Jag är fortfarande sju år, med ett pingisracket i handen och munnen full av röda vinbär. Tiden är bara ett ord, ett system vi har skapat. Men det som har varit fortsätter alltjämt att vara.

Kommentarer
Postat av: Felix

fan va bra moberg!

2009-02-04 @ 22:36:39
Postat av: Johanna

Verkar förövrigt vara stamkommentator på denna blogg, jag vet inte..Men så känns det!? Lr vad säger bloggaren själv(;

De va egentligen inte de jag hade på hjärtat. Denna text känner jag själv kopplingar till och berör oerhört. Speciellt "Tiden är bara ett ord, ett system vi har skapat.."

Så sant, så sant!!!

Fortsätt skriva och glöm inte att du är dyrbar.

2009-02-04 @ 23:57:07
Postat av: K

Felix:

tack man! hör av dig någon dag så tar vi en fika!



Johanna:

Jo visst är det så, men det är kul med folk som återkommande kommenterar.

Livet är dyrbart, inte jag. Men även liv är ett ord som täcker något mycket större än de tre bokstäver som ordet består av.

Tack

2009-02-05 @ 02:10:43
Postat av: jojo

Så bra,det en ära att få vara hedersgäst här=)

Du har verkligen skapat dig en "lätta-hjärtat-plats"där inläggen står i fokus och väcker oerhört starka känslor. Modigt att du låter andra få ta del av ditt "livsinnehåll"!

/Stor kram från stammis:Johanna/

2009-02-19 @ 23:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0